fredag 31 maj 2013

Viktutmaningen

För 2 månader sen skrev jag DET HÄR inlägget och nu har de två månaderna gått och det är dax att summera.

Att utesluta kolhydrater passar mig bra. Det är relativt enkelt och när man väl kommer in i det rullar det på bra.
Jag har kört strikt 6 dagar i veckan och haft en dag jag unnat mig det jag vill vilket inneburit bröd ibland, pasta ibland men alltid lite lösgodis som är det bästa jag vet .

Bh-storleken har minskat 1 storlek och jeansstorleken desamma och vågen visar minus 4.7 kg. Helt ok !
Visst är det alltid så att det är svårt att få en kvinna nöjd ,det är nog omöjligt att komma ifrån men jag tycker nog att den här vikten passar mig bra.

Nu då?
Jo nu ska jag fortsätta köra lågkolhydratkost framåt med men jag ska unna mig lite mer undantag.
 För mig är det jätteviktigt att investera i livet och att njuta, det måste jag göra då och då.
En av dom sakerna jag lärt mig av dom här 2 månaderna är att välja NÄR man unnar sig kolhydrater och socker. Att ställa sig frågan: Är det värt det just nu?
Brödet som doftar så gott på salladsbordet vid lunchen ? Nej det är inte värt det!
Att äta det som bjuds när man är på konferens- ja absolut!
Vardagen ger många val. Det är bara att välja dom gångerna man tycker att det är värt det och välja dom sundare alternativen i första hand.
Träningen är såklart ett måste och dom dagarna man kör hårt kan det va bra med lite kolhydrater innan.

Ja så kommer det bli!

Lite lättare ska jag nu njuta av att jag lyckades uppnå den lilla förändring som krävdes för att det skulle kännas bra och att kläderna skulle sitta lite bättre.
Det finns massor kvar att göra och nya mål att nå men det är ingen brådska.

Jag ogillar pose-bilder men jag letade lite i arkivet och hitta några glimtar iaf


Malta 31/3. Jag bestämde mig!
Eftr 2.5- 3 kg satt kläderna plötsligt löst



och så några kilo till





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar