måndag 15 april 2013

Minus 2.5

Jag är inget jätte-fan av att läsa om enbart träning eller läsa bara viktbloggar men jag tycker det är kul i lagom dos.
Här blandar jag högt och lågt mellan ämnena så idag blir det faktiskt lite viktprat.

Vikten i kilo är egentligen inte jätterelevant för mig i sig, egentligen inte heller att mäta sig överallt men det är viktigt att man är nöjd med hur man ser ut och att kläderna sitter ok.
Jag har valt att träna mycket i flera år nu just för att må bättre, att orka mer men självklart och för att se "ok" ut.

Ibland kan man ju ändå känna att man vill ta sig själv till nästa nivå och det är det jag gör nu.
Träningen kvarstår som vanligt med undantag av lite nya övningar min mina PT frugan hjälpt mig med.
Kosten är det jag har ändrat på, för att få bort love-handles och för att snygga till formen.
Mycket enkelt och när man kommer över första dagarnas trötthet och huvudvärk så går det faktiskt riktigt bra.
Jag utesluter kolhydrater och givevis även socker.
Ger effekt snabbt och det bästa är att sötsuget försvinner relativt fort.

Jag har nu kört i 2 veckor och jag har tappat 2.5 kg.
Lika mycket till ska bort och sen kanske ytterligare lite så jag stabiliserar mig på ca - 5 kg när jag är "klar".
Det går fin-fint och jag tror att den största anledningen till det är att jag redan gjort det mesta innan.
Jag finjusterar bara nu.
Att gå ner i vikt kan alla men att göra det på ett långsiktigt sätt kräver en livsstilsförändring och den har jag gjort för längesen genom att hitta en vardag där träning är ett måste.
Att byta ut del av kosten blir då ett mindre moment i samanhanget även om det är en förändring.

Jag gillar ju mål att styra mot och nu styr jag mot - 5 kg och dit kommer jag nå innan 1/6. Det är jag säker på :-)

Nog om vikt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar