torsdag 10 augusti 2017

Upp i ner

Tidiga morgnar och fulla jobbdagar. Man har inte vant sig riktigt än. Är såååå trött.

Bjöd Mamsen på middag på hennes födelsedag i tisdag. Kycklinggratäng och ris och då lite tårtrester från frysen.


Sköna kvällar i uterummet även om mörkret kommer tidigare nu. Fram med värmeljusen.


Jag som får hjärtklappning bara jag tänker på sjukhus fick idag öva på att andas mig igenom ångestattacker då jag fick hänga på sjukhuset hela eftermiddagen. Att behöva träffa en gynekolog akut i Östergötland var i princip en omöjlig uppgift. Sjukhusens tider fulla kl 8.05 och efter att ha testat ringa varenda privat mottagning i hela Linköping och Norrköping fick jag åka in akut istället enligt order från min vanliga klinik. 
Tyvärr väntar jag verkligen in i det sista att att söka vård på sjukhuset då det är så tufft att ens gå in genom dom där dörrarna. Lukten och miljön gör mig precis kallsvettig efter allt vi gått igenom på det där sjukhuset. Men det är ju helt fantastiskt att man kan få hjälp snabbt och framförallt billigt. 



På några timmar var jag klar tack vare en fantastisk sköterska på gyn.mottagningen som styrde uppallt  snabbt och smidigt. Läkarbesök och dubbelt penicillin som det blir att knapra i 10 dagar. I morrn mår jag säkerligen betydligt bättre. 



Pepp-glass efter tuff eftermiddag. 


Ikväll blir det att ta det väldigt lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar