måndag 31 juli 2017

Renovera in i kaklet

I lördags kväll när jag skulle lägga mig fick jag plötsligt energi ( eller kanske sockerkick av allt godis jag ätit ) och börja riva ner all tapet på gästtoaletten som är det ett av de få ställen som har originaltapet kvar. Älskar tapeten för den är liksom så ful att den är snygg men nu har den börjat lossna så jag hade tänkt göra om men kanske inte mitt i natten..


Men när jag fått för mig något så kör jag och tyvärr har jag ett väldigt starkt målfokus vilket gör att det är svårt att låta det ta tid. Men det var bara att ge upp i lördags natt och ta nya tag söndag. 
Otroligt tidskrävande och tålamodsprövande. Perfekt för mig för det är något jag inte är bra på, att ta tålamod.. 

Söndag kväll kändes det som att det aldrig skulle gå.. 


Men nu efter att lagt en sisådär 6-7 h på att bara riva tapet är allt borta och slipat! 
Så jäkla skönt!!!! 
Hoppas hinna måla i morrn kväll. 

Undrar alltid varför jag ger mig på renovering men efteråt är det ju riktigt kul ! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar