torsdag 16 mars 2017

Magsår

Huvet och psyket orkar mycket men ibland säger kroppen ifrån på skarpen.
I över tre veckor har jag gått men envis värk i magen och svårt att äta vanlig mat och jag är väl medveten om att stressbelastningen inte varit human på länge och att det såklart påverkar kroppen så idag tog jag mig tid att åka till vårdcentralen och läkaren kunde snabbt se att det är magsår jag har. Suck!

Medicin och lite lugnare tempo men viktigast av allt är att jag själv behöver skärpa mig med mitt eget krav på mig själv. Huset behöver inte vara helt perfekt rent och prydligt, maten behöver inte alltid lagas från grunden och vara nyttig och passa alla i familjen perfekt, Barnen kan hjälpa till lite mer och det som är tuffast att få ihop varannan vecka, skjutsningarna till och från träningar med många mil i bilen får jag bli bättre på att be om hjälp med. Jag får inte ihop det ibland och då måste jag be om hjälp.Lättare sagt än gjort men jag övar

Våren är ju nästan här och då blir ju allt så mycket enklare!

I morgon blir det en jobba-hemma-dag i lite lägre tempo och sen ska jag ta en lugn helg med mycket ego-tid.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar