torsdag 26 januari 2017

1994

Hösten 1994 hittar jag de första korten på Johnny, På den tiden fanns det ju bara vanliga kameror med filmrulle på 24 eller 36-kort som man fick framkalla och vänta en vecka på om man inte tog snabbframkallning på 2 dagar som var dubbelt så dyrt.
Jag fotade flitigt då både vardag och fest och det finns många fotoalbum kvar här hemma.



14 Februari 1996 på alla hjärtans dag blev vi ihop efter många turer. Då hade Johnny nyss fyllt 16 och jag skulle fylla 16 år 9 månader senare, Det är 21 år sedan. Så märkligt länge.
Våra gemensamma barn är snart 15 och 19 år och en sån stor del av livet har redan passerat. Småbarnsåren som man när man var mitt i det , trodde aldrig skulle ta slut bara försvann. Julia är myndig och tar snart studenten. Jack växte om mig i somras och nu har vi två tonåringar, och jag får snart en tredje tonåring hemma med allt vad det innebär.

Länge såg jag vår separation som ett misslyckande. Man vill ju självklart inte göra så mot sina barn men ibland måste man. Vi har precis som många andra lyckas fostra våra fina barn till att bli de fantastiska individer de är idag ihop även att vi delade på oss för dryga 12 år sedan. Det är inte lätt jämt. Vi har våra egna bagage och vi har utvecklats så mycket på olika håll under alla år men barnen har vi ju alltid gemensamt och att vara ett team kring dom kommer vi ju alltid vara.
Vi blev vuxna tillsammans en gång i tiden och nu får vi se våra underbara barn bli vuxna snart. Så fantastiskt!





Från 16 år till 37 år. Grattis på din dag Johnny !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar