måndag 16 november 2015

Fina Christer

Söndag 16/11 2013 var Christer hos mig som många andra helger. Jack skulle få en ny byrå vid jul men av någon anledning fick jag ett infall att den skulle handlas och sättas ihop just den här dagen. Christer hakade såklart på! Trots att han inte mådde bra efter sin operation och nyligen avslutad behandling för sin aggressiva tumör i matstrupen så var han relativt pigg.
Jag tyckte att han skulle vila medans jag köpte byrå men han insisterade på att följa med och handla. Clara var som ett plåster på Christer den här söndagen. Hon följde med till Ikea och när vi kom hem så hjälpte hon honom sätta ihop byrån. Hon pratade och pratade och jag och Christer skrattade båda och sa att såhär mycket har hon nog inte babblat på länge.

Ikea 16/11


Vi visste inte då att det var sista gången vi fick träffa Christer. Bara 4 dagar senare , torsdagen 21/11 år 2013 så somnade Christer in på golvet i sitt sovrum efter att ha fått en hjärtattack en tidig kall och grå morgon. Mammas försök att få igång hjärtat var förgäves.

Obduktionen visade senare att cancern hade kommit tillbaks och Christer hade inte överlevt den. Han hade plågats och med all säkerhet gått bort inom kort om det inte var för att hjärtat gav upp tidigare.

Jag är så tacksam för alla dagar vi fick med Christer och det var värdefullt att få den där sista söndagen tillsammans trots att vi inte visste att det var den sista.
Jag är samtidigt glad att jag alltid berättade för Christer hur tacksam jag var att jag hade honom i mitt och barnens liv .Han visste vad han betydde för mig och för barnen. Vi hade gått igenom mycket ihop under många år. Glädje , sorg och stora förändringar. Små barn blev stora barn, husköp, separation och flyttar. Alltid stod han där bredvid.
Min extrapappa och vän. Vår trygghet- fina Christer.

Vi saknar dig varje dag men vet att du finns med oss ändå.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar