tisdag 3 februari 2015

Lite frustration

Idag har det lagts massor energi på problemlösning och på att vara irriterad men jag fick iaf börja dagen med en blond unge som mådde mkt bättre men som tog en lugn dag i soffan. 


Vid lunch behövde jag åka på möten så ungen var hemma själv hela em. Duktig tjej! 
Jag hann med möten på jobbet och sen utvecklingssamtal med Jack. 
Det enda mitt kära mellanbarn behöver få ordning på att struktur. Han glömmer precis allt konstant och hans kontrollfreak till mamma får ju nya gråa hår varje dag pga honom. I skolan är allt bra som tur är men när man närmar sig 13 år är det dax att hitta ett sätt att komma ihåg allt från läxor till skor och jacka. 
Han är en kopia av sin morbror i dessa avseenden. 

Utbrott gånger 3 då. 
I min villaförening struntar vår leverantör ( Riksbyggen ) som hanterar snöskottningen att skotta parkeringen. Den är alltså inte skottad alls där bilarna står utan bara några meter mitt i så vi kommer inte in på våra egna parkeringar och vi måste varje morgon skotta oss IN i våra egna garage. Vi har ett avtal där det givetvis ingår full skottning över 5 cm. Det var ett tag sen det var 5 cm... 
I morrn ska jag få tag i den där jäveln ( utsäkta) som ansvarar för vårt avtal och se till att föreningen inte betalar en krona för januari och februari. Jag blir helt galen!!!! 

Utbrott 2: 
Telefoni. Hade telefonmöte vid kl 18. Bröts, spärrton i 1 h , = inget avslutat möte. Hata teknik och underleverantörer. IT har testat allt. Teknik kan också göra mig så sjukt frustrerad! 

Utbrott 3: 
Blivande 9:åring får utbrott på mig för att Barnkanalen inte sänder det programmet som står i tablån utan skidor istället. 
Ungen helt hysterisk. Från ingenstans. Som en bebis. Herregud! 

Ge mig en ny dag! Haha. Misär! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar