onsdag 11 juni 2014

Ett ordnat kaos

Skolavslutningsvecka och fullbokad jobbkalender är ingen bra kombo med tre barn på tre olika skolor. Herregud jag får så mycket mail från lärare och klassföräldrar och fotbollstränare så jag vet inte vilken lärare som hör till vilken unge längre :-P

Logistiken är en utmaning den här veckan och här skulle jag verkligen behöva klona mig till två för att räcka till för alla.

När man känner så vill man bara sätta sig ner och gråta en skvätt men så löser sig det mesta mirakulöst på nåt sätt och när man sitter där på altan vid kl 22 och det fortfarande är ljust ute så kan man konstatera att det gick ju vägen idag med.
Just igår med hjälp av Johnny som hjälpte mig ta Jack över natten iom klassfest sent i Grebo, med hjälp av Claras kompis mamma som tog med henne till klassfest och gav henne middag och Julia valde själv att vara kvar i Åtvidaberg medans jag jobbade.

Idag hjälper mamma till när fotbollsträningar för minsta barnen krockar och ligger 2,5 mil ifrån varandra och sen är det bara 2 dagar kaos kvar. Skolavslutningar olika dagar såklart och på den icke optimala tiden 9,30 båda två har gett en hel del huvudbry iom kombinationen av viktiga möten.
Jag ger mig sällan utan hittar lösningar men idag fick jag kasta in handduken och böna och be Johnny gå på Jacks skolavslutning på fredag. Jag får inte ihop det hur jag än vrider och vänder på det och då måste man vara realistisk.

Det blir jordgubbstårta på em istället och sen en ledig helg med bara en fotbollsmatch och massa ledig tid.
Det är precis vad man behöver just nu.

Nu kämpar vi på :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar