lördag 14 juni 2014

Balkonghäng

Det blev en fixardag här hemma idag medans Clara och mormorn hade shoppingdag på stan.

Jag handlade och satte nya blommor, rensade ogräs, tvättade balkongen och oljade in den i ny färg, handlade och hann och få en hel del sol på axlarna under tiden. 


När allt skulle torka fick stolarna hänga på räcket :-) 


Mamsen och Clara kom sen hem med många påsar . 



Och vi hade minst sagt lite problem att få ihop de enklaste lådorna.. 


Men till slut så.. 

Jag Jack och Clara grillade hamburgare till middag.  Gott!! 


Det slog mig för några veckor sen att jag bott i det här huset sen dec 2008 men att jag aldrig använt balkongen mer än en vinterdag då jag satt här för några år sen.
Tanken när vi köpte huset var att fixa till den med ny färg och köpa nya möbler men det blev aldrig av. 
Idag satte jag mig iaf på den nyoljade balkongen med ett glas rosé medans solen försvann bakom träden.
Vackert!
Nu ska den bara målas med. Får bli veckans projekt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar