onsdag 5 mars 2014

Varsin dag

Snart är det dax för mina 2 minsta barns födelsedagar. 17:e och 18.e mars blir minstingen Clara  8 år och Jacken blir 12 år.
Historien om hur jag lyckades missa att få dom på samma med med drygt  3 1/2 h marginal är rätt kul.
En "kort" variant är att jag skulle bli igångsatt med Clara några veckor tidigt och fick välja dag måndag- fredag. Jag och Macke valde just 17:e som var fredagen då han hade börjat nytt jobb och  fredagen var det bästa av dom alternativen. Jag ( kontrollfreaket ) försäkrade mig om att barn nr 3 skulle va ute i god tid innan midnatt för jag ville absolut inte att dom skulle fylla år på samma dag.

väntans tider feb 2006







Kl 08:00 den 17 mars  skulle vi bli igångsatta och kl 9:00 kom dom och berättade att det var fullt och att jag skulle komma tillbaka 8:00 dagen efter. DET var inget alternativ och jag som alltid har mål i mun och humör var så matt, höggravid och trött  att jag bara grät. Macke fick kliva in och diskutera med dom och ganska snabbt kom dom överns om att dom skulle ringa tillbaka oss så snart det lugnade ner sig och att det skulle bli förlossning samma dag.

Jag minns att vi köpte varsin semla och åkte hem och vid 16 ringde dom och sa att vi skulle komma efter 17.
Vi satte oss på en pizzeria nära sjukhuset och åt vår sista måltid utan bebis på armen och sen var det bara att bita ihop för vad som väntade i smärtväg.





Dagen efter den 18:e skulle Jack fylla 4 år och vi skulle ha kalas. Jack skulle då få allt fokus och min plan var att vara hemma då med bebis och att släkten skulle komma på kalas.
Skapligt ambitiöst..

Det tog till efter 18 innan vi var inskrivna och jag hade fått värkstimulerande dropp. Det hände inte ett skit den närmsta timmen och när klockan passerat 19 börja jag få panik.
Barnet måste ju ut innan midnatt men jag behövde inte oroa mig så länge för sen hände det grejer..
Första ordentliga värken kom 19:15 och 20:27 var allt klart och vi fick träffa den mest envisa tjej jag träffat. :-)



Vi kom upp på BB 01:00 och kl 08:30 åkte vi hem och vid 14 kom släkten och innan dess hade jag själv varit i Ekholmen och handlat till kalaset.
Jag tyckte själv att jag var jävlight fräsch och pigg. Bilden säger nåt annat  :-P


 Jack fick fullt fokus hela dagen och släkten fick hälsa på Clara i smyg.

Nöjd 4 åring




Idag är Clara alltid noga med att påminna att det bara är 3 år mellan dom i EN hel dag varje år och hon är skapligt nöjd att hon kom först medans Jack försöker förklara att han kom först med hela 4 år.

När det blir släktkalas firar vi alltid båda samtidigt men dom får ha varsin dag där dom firas med paket och valfri middag och så barnkalas såklart men där är det bara minsting som vill ha såna numera.
Jag är iallafall nöjd att jag kämpade för kung och fosterland för att dom skulle få varsin dag :-)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar