lördag 22 februari 2014

Rensning på nubbekullen

Idag åkte vi direkt efter frukost till mamma på landet för att hjälpa henne rensa lite i huset.
Solen tittade fram men försvann sen alldeles för fort. Tarzan hann med lite morgonsol iaf. 


Vi stannade till på kyrkogården för att titta på Christers sten som nu kommit. 





Framme hos mamma tog jag hand om Christers garderober och vek ner i säckar och själv behöll jag bl.a. en av favvo-skjortorna och såklart ett par träskor som minne. 


Mamma och barnen röjde på nedervåningen och det blev många säckar som ska fraktas bort.

Efter lunch tog jag och mamma en långpromenad till kyrkogården igen .


Och dom två minsta lekte både ute och inne. 


Medans Julia softade med katterna.


Tänk va härligt att alla mina tre barn har fått spendera så stor del av sin barndom här ute på landet. 
Nu när Christer inte finns mer känns det helt rätt att mamma förhoppningsvis snart får flytta in till stan nära mig och att huset tas över av ett av Christers barnbarn precis som han själv hade velat. 
Det är dax nu men jag kommer alltid va tacksam för de 14 år vi har fått på nubbekullen. Allt har sin tid. 

Nu har jag badat ( såklart ) och fått på mig myskläderna. Mello och mys med barnen väntar. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar