tisdag 7 januari 2014

Vardag och fokus

Så var första jobbdagen avklarad. Det var fullt ös och man kommer verkligen in i allt fort trots lång ledighet.

Idag väntade den här presenten i facket. Fin!!!!!  Kommer användas mycket!! 


Matchigt med tröjan va ? :-) 

Efter jobb körde jag gym 1 h. Först 5 km löpning sen styrka. 
Gymmet är som varje år proppfullt i januari och man får nästan slå sig in.

För många är ett nytt år en nystart och många tar tag i sin träning och sin kost samtidigt och kanske slutar man röka samtidigt med.
För en del du kar det jättebra, men för många är det att ta sig vatten över huvudet och gymmet brukar återgå till det normala framåt slutet av februari igen.

För mig är träning nåt som är vardag alltid. Ibland 4-5 pass i veckan på gymmet, ibland löpning hemmaträning och promenader, men jag rör alltid på mig. 
Jag tror det är viktigt att inte sätta för höga mål direkt utan se vad som passar ens egen vardag och vad man tycker är kul träning. 

Min egen akilleshäl är sötsuget och efter jul ballade det ur helt med nyår och Berlin och allt vad det innebär. Så måste det få vara med. Ingen orkar ett konstant fokus. Då får man helt enkelt ta ett omtag och se till att äta rätt igen. 
För mig innebär det väldigt lite kolhydrater och godis endast en dag i veckan. Fokus helt enkelt. 

Nog om det! 
Om träning och kost kan man läsa i andra bloggar och det gör jag ofta :-) 

Nä men nu tar vi och ser lite PH va? ( fan att man alltid fastnar i såna där serier ) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar