tisdag 19 november 2013

Fokus för fan

Träningen är en naturlig del av min vardag tack vara fina frugan Sissela som lärde mig att få in träningen i livspusslet för 3 år sen.
Maten däremot. Fy fan va lätt det är att förhandla med sig själv.
Jag äter varken mycket eller onyttigt i vardagen utan sköter maten bra och kör med låghydratskost vilket funkar bra.
På helgen unnar jag mig vanlig mat ibland ( främst när jag är med M ) och så kommer min akilleshäl: godiset! 
Jag älskar godis. Kexchoklad, bilar, smågodis. Hade kunnat leva enbart på det egentligen.
På lördagar är jag som ett barn på julafton.

Att hålla det till 1 gång i veckan funkar bra men så fort jag tillåter mig balla ur och äta bröd och sött oftare än så så tappar jag fokus.
Det är ju fan att man aldrig kan bli av med sötsuget helt.
Jag ballar inte ur och äter vad som helst men det räcker att välja bröd till frukost och äta ris/ pasta/ potatis några dar för att det ska kännas i kroppen.
Man blir ju bara kortsiktigt mätt och orken tar slut snabbare. 

NU är det iaf fokus igen sen några dar.
Träning som vanligt och nu oxå LCHF-kost strikt ett tag med undantag vid festligheter.
Alltid en kamp :-) 


Proteinpannkaka med grädde och jordgubbar. Inget slår riktiga pannkakor men Åse ( 56kilo.se ) har ett bra recept som duger bra som substitut.


Suddig Morgonspinning 6,40. ( tro fan det blir suddigt,,, men är ju knappt vaken ) 




2 kommentarer:

  1. Jag försöker också äta vettigt, men det blir lördag hela veckan tyvärr :P Träffade Sara i morse, hoppas hon körde hårt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon körde stenhårt! Bra morgonpass :-)
      Maten är fan inte lätt men nu kör jag på bra igen men fy vad lätt det är att äta fel. Kram

      Radera