lördag 16 november 2013

Fixardag

Eftersom Clara och Jack börjat röja hemma  bestämde jag mig för fortsätta på det spåret och att det skulle bli en fixarlördag hemma.
Jag ringde Christer för lite assistans och han var inte nödbedd då han och mamma skulle till mormor men han istället behövdes bättre här. Win-win ;-)

Jag gick upp redan 8.00 och hade när klockan var 10 hunnit åka till tippen med skräp, handlat och tvättat bilen. Effektivt!

Christer kom vid 12 och vi åkte då till Ikea och shoppade byrå till Jack och lite annat krafs.



Blondie var väldigt behjälplig..


och när hon fått sitt skrivbord på plats var hon väldigt nöjd och satt där i 1 h och ritade :-)


Jag passade på att byta lampor åt barnen med ( när man ändå hade värmen uppe liksom ) och tog en promenad medans Christer skruvade det sista.


och efter några timmar var Jacks byrå klar precis lagom tills han kom hem från sin kompis i Grebo.


Många timmars jobb men vid 19 var allt undanstädat och båda dom små barnen var nöjda.

Bra Lördag!

Nu har vi dukat upp godsaker och tagit på myskläder.
I morrn ska vi upp tidigt för cup i Överum,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar