söndag 3 november 2013

Cloettaland i sorg

Vilken grå helg det blev vädermässigt.
Passande då hela Linköping är i chock efter de hemska nyheterna om ytterligare ett dubbelmord.

Det är svårt att förstå att livet kan ändras så snabbt för så många berörda.
I helgen går tankarna till de anhöriga. 

Här hade vi en lugn lördag och jag började må bättre redan på morgonen och tog en morgonpromenad för att starta dagen.
Vanlig träning funkar inte efter att jag varit så dålig i nacken så den här veckan bestod av blygsamma 2 riktiga pass. 
Löpning och hemmaträn i måndags och dubbelpass spinning och cx i onsdags. 
Det var då jag börjat känna av astman och nacken var sviter efter att kört på vissa övningar väl optimistiskt på cx:en. Det är ju konstigt att man inte lyssnar på kroppen utan kör på allt för ofta.  Man måste se skillnad på att va lat och att va slut i kroppen/ sjuk och anpassa träningen efter det. Det måste jag bli bättre på. :-) 


Promenad funkar alltid och kör man på i bra tempo blir man ordentligt varm med. 
Runt 45 min brukar jag köra minst. Vid fint väder gillar jag långrundor och det blir ofta en favvorunda på ca 8 km . Härligt vid sol, men inte i spöregn som nu. 

Igår en kom Emma förbi på kaffe och tjejsnack och sen kom även min fina M från sth <3.

Vi åkte ner till stan och hämtade mat från Texas till middag och så hade vi soffmys hela kvällen. 



Idag tog vi sovmorgon och så hade vi lång  sconesfrukost och Anna och Linnéa kom förbi och höll oss sällskap ett tag. 


Nä nu är det dax att börja med middagen. Jag hoppas jag får M att ställa sig i köket. Han är bäst på det ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar