tisdag 20 augusti 2013

Lyckad operation och vägarbeten till förbannelse

Operationen var lång men gick bra.
Tumören hade krymt kraftigt och var bara ett ärr men man tog bort en del av matstrupen och ersatte den med vävnad från magsäcken enl plan.
Tyvärr pallade inte mjälten med operationen så den var tvungen att tas bort men det viktigaste är att Christer mår ok.

Jag har ännu inte pratat med honom men mamma är där nu ikväll och jag hoppas få besöka honom så fort han lämnat intensiven.

Underbara nyheter! Vilken lättnad!
Även om man inte ska ropa hej så ser det ju väldigt bra ut och det är så skönt att tumören nu är borta.
Cancer-as!

I övrigt har vardagen greppat tag i oss här hemma.
papper till oändlighet, grebo-resor och föräldramöten.



Idag bjöd Linköping på vägarbeten som gjorde resan från jobbet till Grebo härliga 50 min lång mot normala 30 min  i sommarväglag.
De har dessutom stängt av den närmsta vägen till grebo tillfälligt och idag märkte jag att även alt 2 är stängt den 22/8 och alt 1 öppnar inte förens 22/8 kl 16.00 vilket gör det jävligt svårt att komma till Grebo.
Jag ringde såklart trafikkontoret och pratade med ansvarig som sa " Oj det hade jag inte tänkt på haha"
Vi pratade en bra stund och han lovade ringa mig i morrn och tills dess ha försökt ordna så en väg är öppen.
Det är ju fan att man måste lösa sånt med,,, tycker det är rätt körigt ändå just nu :-P

Nä nu ska gympaväskor packas :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar