onsdag 21 augusti 2013

Ibland går allt inte lätt,,,

Efter en bra jobbdag bjöd min em på betydligt mer utmaningar.

Framme i Grebo märkte Johnny att jag hade punka på bilen.
Medans han försökte hitta reservdäck ( som inte fanns utan var utbytt till ett "laga-kitt" med skum, domkraft mm ) försökte jag hitta nån som kunde hämta Clara som var på fritids.
Johnny fick i luft med hjälp av grannens kompressor och jag chansade då och åkte till närmsta verkstad vid Bankekind.
Som tur var kunde jag enkelt övertala killarna att hjälpa mig laga däcket direkt så vi kunde ta oss hem :-).

Det var en spik från ett av alla härliga vägarbeten som var orsaken till punkan ( HATAR vägarbetena ännu mer nu ) Tydligen hade dom fått in massor bilar med punktering senaste dagarna sen dom vänt upp och ner på halva södra Linköping just nu.

Räddaren i nöden..


och till slut hemma :

hel bil  = Glad Lina

Efter middag tog jag med mig dom små på promenad, handling och lekparkshäng





När vi kom hem hade katt-fan spytt ner min nya vardagsrumsmatta med köttfärssås-spya. Härlig färg att gno bort..
När jag efter det duschade märkte jag att ena duschväggen lossnat och jag får inte dit den såklart.
Bara att skratta åt skiten.
Ibland kommer verkligen allt på samma gång men det är inget att hetsa upp sig för. Det blir ju inte bättre för det.
Bara att dra täcket över huvet sen och i morrn kommer det va en bra dag. :-)

Kul är iaf att jag kommit i fas med mat och allt igen och huvudvärken som kommer dag 2-3 är borta och blodsockret har stabiliserat sig.

Ny favoritfrukost är Katrins Tonfiskröra på finncrisp. Gott och man står sig länge!


Idag kom det paket från LCHF klubben. Lite blandat nytt och beprövat.


 Brödet var det kampanj på nu så jag var tvungen att testbaka. Lite för nötigt för att bli en favorit hos mig men det var absolut inte äckligt. Ska testa att rosta det med.



Kul att våga testa olika recept även fast inte alla faller en i smaken.

Nu ska det soffhängas lite.
Julia och Jack är förkylda och jag har precis börjat bli bättre i halsen.
Vi är sällan förkylda men jag minns att det va samma sak förra året. Det är sånt hösten bjuder på.
Tur det inte är värre än så :-)

Nä ni. Nya tag i morrn.
Då blir det en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar