lördag 20 juli 2013

Julia 15 år

Det var en varm sommardag och klockan var 10.08 när hon äntligen kom ut.
Jag hade haft värkar i över 2 dygn.
I Jornalen står det: Patienten är osammarbetsvillig och svårundersökt.

Ja så var det! Det var inte roligt alls..
Tabletter 1 gång i timmen, konstanta gynundersökningar och mätning av hjärtaktivitet.
Jullan ville ut men läkarna tyckte varje timme hon kunde va kvar i magen var värdefull.
Jag ville ha ut barnet nu och timmarna med värkar och utan sömn gjorde att humöret var i botten.
Efter 2 dygn med hemska värkar, 3 olika försök till bedövningar som inte funkade, 3 läkare som hängde på min mage för att få henne att komma ner i förlossningskanalen och så precis innan beslut om kejsarsnitt skulle tas kom hon äntligen ut.
Julia Linn Elisabeth Griph. dryga 6 veckor för tidigt. 44 cm lång och 2595 g.









Tänk så snabbt tiden går.
Barnrummet har för längesen förvandlats till ett tonårsrum.
Korkskruvarna är nu borta med hjälp av rakpermanent och min fina stora tjej är inget barn längre.

Bakom tonårshumörsvängningarna finns det en otroligt varm och smart tjej som har fått gå igenom en hel del för sin unga ålder.
Envishetn känner jag igen från mig själv men min stora donna har fått en större portion tålamod än sin mamma. 
Julia är väldigt orädd och det kommer ta henne långt.
Med en stor portion empati och ett otroligt varmt hjärta kommer hon klara sig galant framåt min fina fina unge.

Födelsedagen firar hon med sin bästis Lina i Ystad där hon spenderar en vecka från och med i morrn.

Ha en underbar födelsedag Julia <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar