fredag 12 juli 2013

Att hitta LCHF vänliga produkter

När man reser och är ute och far kan det va svårt att hitta LCHF vänliga alternativ smidigt tycker jag, som på Grönan tex.. Finns inte nåt när man blir panikhungrig och bara vill ha nåt snabbt och lätt.
Att inte tåla laktos är ytterligare en utmaning.
Där måste jag bli bättre på att planera.

När jag reser med barnen tar jag oftast med lite matsäck åt dom. Mackor eller plättar, festis och sånt.
När man reser hemifrån är det enkelt att ta med nåt till sig själv med, proteinyoghurt, nötter, ägg men lite svårare att på ordna spontant.

Trots att jag var tvungen att äta även lite kolhydrater i Stockholm med barnen så gick vi så himla mycket att jag faktiskt hade gått ner ett kilo när jag vägde mig i morse.
Du bjöd ju inte helgen på särskilt LCHF vänliga alt heller så det är bra!

Det är ändå skönt att komma hem där man har alla basvaror hemma och snabbt kan ordna nåt.
När jag öppnade mitt skafferi idag konstaterade jag att det är verkligen inte billigt med alla grejer man behöver. Mandelmjöl, fiberhusk, stevia mm.
Jag köper även lite färdiga mixer. paj,ix och pizzamix. Smidigt.
Hela skåpet är fullt och det gör det enkelt att slänga ihop bröd, maträtter eller en nyttigare dessert.
Det är dyrt men jag ser det som en investering i mig själv.
I att må lite bättre.

Jag är medlem i LCHF klubben och där får man massor recept och jag har testat en hel del.
Idag testade jag Katrins Hallon och rabarberpaj ( fast utan hallon. Gillar inte konsistensen ) .
Helt ok även om det inte är samma sak som en riktig smulpaj.

Roligt med massor recept man kan testa smidigt och man hittar snabbt favoriter.



Gå in och kika :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar