fredag 14 juni 2013

Skolavslutningar x 3

Nu pustas det ut efter skolavslutningar och jobb.
Julia och Jack har nu 10 veckors sommarlov och det slog mig härom dagen att jag inte kommer behöva åka till Grebo 2 ggr/dag under några veckor igen.
Bästa tiden på året.
Gör såklart vad som helst för barnen men 8 år tar ut sin rätt.
Fy fan va många mil jag har i gas-benet :-).

Det är mycket härligare att ha dom hemma och få mer tid med dom även om jag såklart kommer behöva skjutsa till kompisar.
Tänk när dom här åren är slut. Vad mycket tid vi kommer ha i familjen :-)

Sommarlov för dom stora men Clara har 2 veckor kvar på fritids innan 6 veckors ledigt.

Julia ( till höger ) fick jag inte se men jag snodde det här fina kortet 

Jacken gjorde tårta

självklart jordgubbstårta enl tradition
På kvällen sprack himlen upp och då passade det på att gå promenad.. I Ullettröjan haha.



Idag var det Claras tur att sluta skolan. Blåst och kallt och ett arrangemang under all kritik.
Det var nog ta mig fan det värsta jag varit på.
inget funka och barn och föräldrar fick stå ute i nära 2 h.( planen var 40 min ca )


Jag och Macke tog Clara och gick efter 1.5 h då Clara skulle upp till Onkologen för att va med under Christers strålning.

Lite speciellt kanske men för mig är det viktigt att va helt ärlig mot barnen och kunna prata om allt.
Vi pratar mycket om Christers cancer och behandlingar och Clara ville se hur det går till.
Att då ha en farmor som jobbar där gör att det blir väldigt enkelt att lösa att faktiskt få se det på riktigt.
Nyttigt och Clara var nöjd med besöket.
Efter strålningen hade dom kollar på farmors jobb och sen gick Christer och hon och fikade.
Jag och Macke behövde båda rusa till jobbet vid 10 så Christer ställde upp och tog en Christer- Clara dag hela dagen.

Dom hann efter fikat med lek i trädgårdsföreningen, lunch och fenomennmagasinet.
Underbara Crille körde sen även Jack till killgänget i grebo där han skulle sova i natt och hämtade Julia som sovit i Grebo natten som var.
Jag hann jobba undan massor och kom hem lagom när Julia kom hem.

Idag var det tacopaj enl vår matlista och det blev en vanlig till barnen och en LCHF variant till mig.
Produkterna jag beställt från LCHF butiken var jättebra och pajen blev perfekt!


Kaffe på altan och solen hittade hit 
Jag tog en löprunda på 4,5 km innan tjejerna och jag smakade på jordgunbbstårtan. Alltid lika gott och jag unnade mig en bit och njöt ordentligt :-)

Älskar jordgubbar <3
Skönt med helg!!!!!
Jag har många måsten den här helgen men oxå tid för att bara va. Det ska utnyttjas.

Energi behöver tankas för nästa vecka drar jag igå¨ng renovering igen. Fy fan säger jag men den här gången är det "bara" tvättstugan och relativt ofrivilligt från min sida.
Golvbrunnen läcker måste gjutas om och ny matta in.
Det är ju så det är med hus. Man får njuta mycket men oxå betala en hel del :-S

Trevlig helg på er !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar