onsdag 19 juni 2013

Mer renovering och lite LCHF

Jag hann bara betala fakturorna till hantverkarna innan det är dax för nästa renovering.
Tvättstuge-aset..

Idag fylldes huset 07,15 av elektriker, rörmokare och snickare och huset förvandlas återigen till en byggarbetsplats.:-S
Grannarna tror nog att jag är gjord av pengar..,


Grönt 70-tal ska bli ljust och fint



Sisådär ja.. Fullt med hantverkare igen
 Skönt att det blir fint efteråt och att man inte har större problem än så egentligen.

Solen ska ju skina även idag och efter jobbet ska jag idag träffa min fina vän Cornelia för mat och vin på stan.
Vi har inte setts ordnentligt på länge och har massor att ta igen :-)
Bra dag och garanterat en bra kväll framför mig.

Jag började ju gårdagen med tidig morgonpromenad och avslutade den med cylkeltur till vidingsjö och några km löpning i spåret. Mycket bättre underlag i spåret men det tar ju lite tid att cykla upp ( ca 3 km enkel ) och sen är ju det enda negatriva alla myggor och flugor han får på köpet när man genomsvettig landar i mål.
Jag tycker ändå det är härligt att byta gymmet mot naturen de dagar det funkar och solen skiner så fint.

Man får lite mer energi av frisk luft med, eller hur?




Jag kör ju på med min LCHF också-. Funkar riktigt bra trots att förr-förra veckans intensivanöjesliv med konferens , AW och resor gjorde att man kände sig lite sliten och ur form.
Som tur var syndes det inte på vågen nämnvärt och när jag ställde mig på den i morse visade den att jag gått ner nästan 1 kg till. Bra och kul!

En ny favorit är det här brödet som bara innehåller drygt 3 g kolhydrater per skiva ( tom mindre än finchrisp )
  Det passar perfekt att rosta till frukost och inför dessa långa och intensiva jobbdagar och mycket träning  försöker jag ladda med en rejäl frukost varje dag.

Dagens:

Lite egen musli på fiberhavregryn, linfrö och solroskärnor, LCHF bröd med ost och skinka, ägg och juice och så en jordgubbe :-)  Då står man sig ett tag.
Nä nu kör vi onsdag va? :-D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar