söndag 26 maj 2013

Till min fina mamma

Mors dag idag och den dagen då man ska uppmärksamma sin mor extra mycket.
Jag vet att jag inte har samma tålamod som Niklas hade med mamma.
Hon kunde tjata hål i huvet på honom och han blev ändå aldrig arg på henne. Han bara skrattade och det försöker jag med göra när världens mest omtänksamma  mamma ringer. Ibland 1 gång om dagen för att prata i kapp, ibland 4-5 ggr om dagen ;-).

Jag har inte det tålamodet att alltid va glad och skratta när hon ringer för gång nr 4 samma dag, men jag försöker ändå uppmärksamma mamma varje dag och säga att hon betyder oerhört mycket för mig.

Mamma kämpar fortfarande med sorgen efter Niklas, det gör vi allihop men när ens störta stöd i livet, i det här fallet mammas livskamrat blir svårt sjuk är det inte lätt att stå stadigt på jorden.
Mamsen gör det. Hon är lugn men oerhört orolig.

Idag på mors dag är hon på sjukhuset med Christer som fått feber mitt i den tuffa behandlingen.
Här hemma väntar blommor och present från mig.
Jag vet att hon kommer uppskatta presenten mycket när hon med andan i halsen kommer hit för att åka vidare till mormor och Christer ska skjutsas hem av mig.

Hon uppskattar gesten paket och innehållet är såklart genomtänkt och med ett budskap. Det ska ge henne lite styrka nu när livet är extra tufft.  <3

Tack för att du är världens bästa mamma, mormor och vän. Ständigt med ett barnbarn i handen.
Alltid glad och alltid generös.
Uppskattad varje dag!

Tack för att jag har dig min fina mamma. Jag älskar dig!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar