torsdag 2 maj 2013

Fractionell laser och renovering X 2

Torsdag fast det kändes som måndag. Man blir ju helt veckovild :-S

Min dag kickstartades igång med skjuts till 3 olika skolor och sen Fractionell laserbehandling i hela ansiktet.


Fractionell Laser är en metod som utför hudförbättring och hudförnyelse på ett mycket noga utvecklat sätt. Fractionell Laser skapar små kontrollerade hål på hudens yta, man kan säga att det sker en mindre “skada” på huden. Genom att göra på detta sätt så börjar kroppen att producera ny mer välmående hud på det behandlade området. Akne ärr och bristningar som tidigare varit mycket synliga jämnas ut tack vare att ny hud bildats på området. Den nya friska huden skapar ett finare utseende.
Fractionell Laser är en mångsidig utrustning och bekväm behandling som utvecklats noga under många år. Det är en metod som visat extremt bra resultat på mycket kort tid.
Fractionell Laser behandlar:
- Akne ärr
- Kirurgiska ärr
- Hudbristningar
- Pigmentfläckar
- Fina linjer & rynkor

Jag har ju kört pannan tidigare men idag körde jag rubbet.
Det är absolut inte smärtfritt, det måste erkännas men det värsta går över rätt snabbt :-)

Det tar några dar innan det värsta läker och då är man inte snygg men resultatet blir riktigt bra så då är det värt att se ut som skit några dar :-)



Idag sköttes sen  jobbet från köksbordet och då är det tur att IT avdelningen är tydliga..


Jag fick efter lunch besök av en av våra egna skadereglerare. Tvättstugan skulle få sig en titt och tvättstugan den blev utdömd så jag kör väl på med lite mer renovering då..
Tur världens bästa försäkringsbolag står för den största delen av kostnaden. Sånt har jag ju hunnit lära mig nu iaf .

Apropå renovering så kom mitt nya kök idag. Tjohoooo  :-)

 Vardagsrummet är nu fullt av kartonger och på måndag ska det börja byggas.
Jag ska göra mitt bästa för att inte va hemma så mycket. Teambuildning tis- ons är ju mkt passande.
Hantverkarna är redan bokade som kattvakter. Multiskilling kallas det !



och grabbarna dom håller ihop
Nu ska vi se lets dance jag och mina fina. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar