fredag 31 maj 2013

Cancern och besök i Claras skola

Många undrar hur det går för Christer och hans behandling av elakartad cancer.
Det går så bra det kan gå i den här situationen.
Christer har klarat av 4 behandlingar cellgift.
Tanken var att man skulle köra 6 behandlingar men kroppen sa i från och de vita blodkropparna var för låga så 4 behandlingar var nog.
I måndags började han en 5 veckors lång strålningsbehandling som pågår 5 dagar i veckan.
1 vecka klar. 4 kvar.
Christer mår över förväntan. Han orkar hitta på saker och han är fortsatt positiv.
Cellgifterna gör tillfälligt att det blir lite enklare att äta vilket han uppskattar mycket.

Min hjälte varje dag:


I onsdags var han här och umgicks med oss ett tag.
Givetvis hann han med att kika på min gräsklippare med och nu funkar den galant!

I övrigt har veckan försvunnit väldigt fort.
Igår hade vi med oss Davva hem på pannksmiddag.


och idag var jag med Clara i skolan hela dagen.
Kul att komma tillbaka till min egen skola där allt såg nästan exakt ut som för 25 år sen.

Claras teckning från påsken. Pluttan!



När skolan var slut var tanken att jag skulle jobba hemma men jag fick ett ärende som krävdes att jag var på plats så Blondie fick mutas och sitta med i några möten :-)


Handling , grebo och matlagning sen tog krafterna slut . Shit vilken dag det blev.


Nu väntar soffan och Lets dancefinal.
Julia har kompis här och tonårsfnittret lär hålla på långt in på småtimmarna

PS:

Kolla snyggot då! Fan va problem jag kommer få med den här skönheten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar