lördag 4 maj 2013

980605

1998-06-05 var en fredag och vi hade förberett dagen länge.
Jag var gravid med Julia och vi hade en månad tidigare flyttat in i vår första egna lägenhet.
En 3:a i Haninge.
Jag var nästan 18 år och mindre än 2 månader senare var vi föräldrar.

Den fredagen förlovade vi oss.
Som 18 årngar var ingen av oss ännu så duktig på att laga mat men min svärmor hade gett oss recept på smördegsinbakad fläskfilé med vitlökssmör och hasselbackspotatis.
Den årstiden blir det mörkt väldigt sent och vi ville ha lite ljus tända till den fina dukningen.
Vi fick dra ner alla persienner och tända ljusen ändå :-)

18.00 bytte vi ringar och skålade i alkoholfri cider.
10 min senare ringde Niklas på dörren och ville att jag skulle följa med och löpa ut öl till honom. Klart storasyster gjorde det, ( om än motvilligt )
Film i soffan med en vild unge i magen blev det sen.

Undrar om man alltid kommer minnas den dagen eller om minnena bleknar med åren ?
Jag minns mycket och väldigt detaljerat så säkert kommer det här vara en sån dag jag har med mig hela livet ihop med många andra fina dagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar