fredag 19 april 2013

Shopping och lite behandlingar

Fredagar- veckans bästa dag!

Efter jobbet hade jag tid för fractionell laser i ansiktet och en ny omgång tatoofree hos Anni.
Ansiktslasern var trasig så Anni bjöd mig på kemisk peeling i ansiktet istället och så körde vi en ordentlig omgång på tatueringen.
AJ FAN säger jag :-P


Ansiktet var rött men såg ok ut ändå :-)


Världens bästa bonussyster hämtade Clara på fritids tidigt idag och Jack och en kompis åkte idag för första gången buss ändå hem. Duktiga killar!
Julia ville hämtas upp på stan så jag passade på att intensivshoppa för andra gången idag ( jag och Peter shoppade på lunchen med ).
På 15 min hann jag med en hel del. Effektiv shopping!

Lyckad runda

För läkning i ansiktet

Minis nya skor


Clara behövde lite nytt. Mamma och jag hjälptes åt på respektive lunch att åtgärda det problemet :-)

Lite träningskläder

och när H&m har rea är det ju svårt att inte haffa lite i farten

mormorns klädval var bäst enl 7 åringen.
Nu har jag och barnen packat färdigt. I morrn åker vi till Kolmården på en weekend på vildmarkshotellt!
Avbrott i vardagen behövs!


4 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Gillar din blogg! Var i Linköping gör du fractionell laser? Vad kostar det?
    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jenny!
      Kul att du gillar min blogg :-)

      Jag gör alla mina behandlingar hos Annie på Hairfree. Här hittar du henne och just fractionell laser.
      : http://hairfree-linkoping.se/ovriga-behandlingar/fractionell-co2-laser/

      Det kostar 5000 kr att göra hela ansiktet och 2500 kr att göra enbart pannan ( det har jag gjort tidigare )

      Kram Lina

      Radera
    2. Är du nöjd? Blir det bra resultat efter en gång eller måste man göra flera ggr?
      Jag e jättesugen men lite skraj ;-) Det är mycket pengar... och då vill man ju gärna bli nöjd!

      Radera
    3. Jag är väldigt nöjd. Har gjort pannan 2 ggr och ska göra ansiktet en gång.
      Antal gånger beror ju på vad man har för problem och vilket resultat man vill ha.
      Jag har solfläckar främst i pannan och de har blekts massor. Nu ska jag ta hela ansiktet för att släta ut ärr och mindre fläckar.
      Huden blir jättefin. Det feta i pannan och på näsan försvinner och porerna minskas och så får huden en helt annan lyster.
      Mindre ärr försvinner helt ( acneärr mm ).

      För att få ett ännu bättre resultat kan man köra kemisk peeling med nån vecka/ några veckor innan. Jag testade ju det första gången i fredags. Fint resultat.
      Man fjällar lite så kommer det fram ny hud. Fräscht och relativt smärtfritt. Det gör ont i 3-4 min sen hettar det bara.
      Lasern gör ondare och man ser inte så fin ut några dar :-p .
      Man kan köra enbart kemisk peeling med om man inte önskar lika kraftfull effekt. Det kostar ca 2000 kr.

      Man kan få konstnadsfri konsultation hos Anni. :-)

      Det är en syr behandling men det ger ett väldigt fint resultat

      Radera