fredag 30 november 2012

Fredagsmys

Herregud vilket kaos det blev innan vi kom hem men efter hämtning på tre ställen, snöig väg hem från landet i mörkret, premiärhandling på Östenssons var kl 17.20 innan vi var hemma  och vi hade 40 min marginal innan Claras disco skulle börja.
Räddaren i nöden blev pannkakor från frysen till Clara och bästa Emma som erbjöd sig gå med barnen till discot.
Jag hann då fixa Clara och oxå fixa fredagsmat till mig Julia och Jack.
Julias önskemat idag: Kycklingfaitas.

Jag hämtade sen tre övertända men trötta ungar på skolan kl 20 och lämnade av dom hos sina mammor och nu har vi andra äntligen landat i soffan allihop.
Emma berättade precis att Noah frågat Clara om de skulle dansa tryckare och hon hade svarat: Aldrig i livet!
Ha ha ha.

Behandlingen ja,, den gick jättebra. Var beredd på att det skulle göra riktigt ont men det var inte så farligt.
Det var absolut inte skönt,men bara och andas och härda ut. Det tar ju slut snabbt.
Låg 20 min med kylmask efteråt och då brann det verkligen som eld i pannan.
Det skulle hålla i 2-3 h men jag tyckte det lättade redan efter nån dryg timme.
Läkaren sa att jag skulle ta panodil och Ipren var 6:e timme för det kan göra riktigt ont, men jag tycker det funkar bra utan.
Det bränner, men det överlever man :-)
Vi får väl se hur katig jag är i morrn.

Trevlig helg på er!!!


Julia och Tarre

Ständigt hjulande unge

och Jack med fredagsmyset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar