fredag 16 november 2012

Att lära av sina misstag

Att lära sig saker... Den ständiga utmaningen i livet.
Men visst lär man sig saker hela tiden. Ibland den hårda vägen och ibland är det enklare.

Jag skulle kunna skriva en hel roman om alla fel jag själv gjort men jag låter det idag stanna vid nåt så banalt som utseendet, närmare bestämt min panna.

2009 var jag och Macke i Turkiet. 35 grader varmt och sol i början på September.
Vi reste utan barn och vi var inne på sluttampen av vårt förhållande..
Henke och Tanya var redan där nere och vi spenderade de 3 första dagarna ihop innan de åkte hem.

Vi hade en skitkul resa och jag har nog aldrig varit så brun innan.. och det var just det som blev problemet..
Inte just då men när vi kom hem och solbrännan började försvinna så fick jag bruna kartliknande fläckar i pannan som funnits där sen dess.
Dessa fläckar täcks över grundligt varje dag med flera olika sminkprodukter från make up store och jag går  princip aldrig osminkad just pga detta.
Många ser det inte ens vintertid, men jag ser..

Idag har jag iaf fått dom undersökta av en hudläkare för att uteslutna Melasma.
Det verkar vara just pigmentfläckar efter en solskada.
Sjukt onödigt men ändå möjligt att ordna.

Så nu ska de iallafall bort. Det kommer bli sjukt smärtsamt och kosta massor pengar.
Jag ska behandla med laser och "byta ut" hela huden och samtidigt ta bort en leverfläck.
"På köpet" kommer även rynkor och ärr försvinna. ( det tackar vi för.. )
Jag kommer inte kunna visa mig ute utan att ha täckt pannan med pannband el liknande på några dar och lär se ut som skit en vecka men det är det värt.

Så otroligt skönt att få det gjort men så onödigt från början..
Så när sommaren kommer, smörj för fan in er !

Lite Turkiet när vi ändå avhandlar det

Jag och Tanken

Mycket drinkar blev det

och massa god mat

och givetvis .. sol och bad

Balkonghäng..


sista kvällen

matchande drink

När vi ändå är inne på utseendet så har jag i arkivet några hundra kort till från denna resa och jag kan konstatera att både jag och Tanya sen denna resa tappat minst 10 kg var. ( Tanya tom mer tror jag )
Tur att det inte var tvärtom  trots att åren går ..

 Ja ha dagens tankeställare :-)

4 kommentarer:

  1. Sicken resa.. :)
    O va bruna vi vart...

    2 för 1 :)

    Pöss

    SvaraRadera
  2. 2 för 1 överallt ja.
    Vissa av oss palla ju iaf att gå upp tidigt dagen efter och sola och bada. Vissa inte .. :-P Pöss

    SvaraRadera
    Svar
    1. I oss var det krut som vanligt :) Pöss

      Radera
    2. Ja det var väl bara en person som hade cola i glaset dagen efter ;-)

      Radera