lördag 13 oktober 2012

Dom tuffa besluten

Hur öppen ska man va i sin blogg?
Det är inte helt enkelt att avgöra det.. Inget är ju fel.
Jag har valt att dela mycket men inte allt.
Nåt jag väldigt tidigt valde att dela var min sorg efter Niklas.
Det var ett naturligt beslut för mig att låta andra delta i mitt sorgarbete och få ta del av mina minnen av Niklas.

En av mina vänner Cornelia skrev det HÄR inlägget till mig 3 dagar efter Niklas död.
Något dom berörde mig mycket.

Cornelia och jag hade inte träffats på länge då hon och hennes fru inte bott i Linköping på några år, men kort efter detta inlägg tog vi upp kontakten och har umgåtts senaste året.
Om 2 veckor åker vi till Stockholm ihop.
Cornelia är en jättehärlig tjej och en fin vän som jag har jättekul ihop med.

Härom dagen valde hon att dela med sig av ett tufft beslut som hon och hennes fru tagit.
Det kan ni läsa HÄR.

Att inte hitta den där känslan man en gång haft är en svår situation att hantera,
man gör allt för sina barn men vart går gränsen till att man gör illa sig själv genom att vara i nåt man inte mår bra av.
Samtidigt finns det ju såklart en stark kärlek och många anledningar att stanna kvar i ett förhållande.
Det är inte lätt och även när man kommit fram till ett beslut så tar det lång tid att komma framåt.
Jag är helt övertygad om att tjejerna kommer lösa det här på bästa sätt och att både dom och fina dottern kommer få det bra framåt oavsett hur detta sker.

Dom här tuffa besluten är ju en del av livet och vi drabbas alla av dom på olika sätt.

Jag minns själv när jag skulle separerade vintern 2009-2010.
Jag hade då ingen blogg så att jag kunde förmedla det på det sättet, och jag tyckte faktiskt det var jättejobbigt att prata om det.
För mig just då var det ett misslyckande och en stor sorg.
Jag valde istället att maila mina närmaste där jag förklarade vad som hänt, hur det kändes och jag skrev också att jag gärna skriver men att jag inte ville prata om det.
Det var mitt sätt att hantera det.

Hade jag haft bloggen är jag säker på att jag hade förmedlat det här inne också.

Sociala medier betyder olika för olika människor, för mig är det ett ställe där jag delar valda bitar med både nära men också många nya människor jag inte känner.

Som människa har jag utvecklats mycket sen 2010 och även om jag inte släpper in människor tätt inpå livet lätt, så har jag utvecklat förmågan att kommunicera muntligt om sånt som är jobbigt.

Lite tankar såhär på lördagseftermiddagen..

Trevlig helg på er !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar