torsdag 16 augusti 2012

Mer tatueringar...

fast nu ska dom istället bort.

Dom är ju en del av mig mina kära kinatecken, men såhär 8 år senare så är dom inte särskilt snygga.
Jag har varit lite kluven där..
Man gör ju en tatuering för att den ska va där för alltid och för att den betyder nåt.
Min föreställer barnens första bokstäver ( J, J och ett C ... kuriosa  som ni ser var barn nr 3 inte planerad utan hamnade under allt :-P ) , och självklart är just den betydelsen väldigt fin men jag har stört mig på den väldigt länge även om jag så väl minns när den var nygjord och jag var så stolt!
Alla gick med tribaler i korsryggen och på överarmarna och kinatecken som "kvinna"  mm var poppis och jag googlade runt i flera veckor innan jag besutade mig för att tatuera mig för första gången.
När jag kom hem med mina var jag såååå nöjd.
( för övrigt, vart fan är alla andra som tatuerade in kinatecken, jag ser er aldrig :-P .. )

Ett tag var jag inne på att tatuera över dom och göra nåt annat men när jag insåg att det skulle bli en otroligt stor tatuering valde jag att ge upp den tanken.
Beslutet att ta bort den har växt fram under en lång tid men orken att ta tag i det har saknats, men när jag kom på hur Niklas tatuering skulle se ut och min fina väninnan berättade om salongen som utförde detta i stan så var beslutet självklart.

Barnens namn ska få finnas nånstans på min kropp även framåt men vart och hur vill jag tänka igenom ordentligt så det kommer nog ta ett tag :-)

Man får lära av sina misstag och oftast är det smärtsamt,och så även idag när jag var på min första laserbehandling.
AJ FAN va ont det gjorde .  ( mycket ondare än att tatuera sig )
Jag blev precis genomsvett men det gick jättebra och Annie som utför behandlingen är så sjukt bral. 7-8 minuter och sen var det klart och hon sa att det redan efter några sekunder syndes att det kommer bli riktigt bra.
Kul!

Nu ömmar det som sjutton men det är bara å bita ihop :-P

Efter första behandlingen ( svullet )

Igår somnade jag för övrigt nästan innan jag la huvet på kudden och trots att kroppen var trött i morse släpade jag mig upp och körde ett morgonpass på gymmet.
Trodde det skulle gå skit men det gick jättebra. Kul med såna pass!

Nu ska jag hem och handla, tvätta ikapp och dricka kaffe och prata ikapp med Helena. :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar