fredag 20 juli 2012

Julia 14 år


För 14 år sen kl 10,08 kom äntligen Julia till världen efter dryga 2 dygns värkarbete som stoppats upp ett flertal gånger så lungorna skulle hinna mogna några timmar till.
6 veckor för tidigt men ändå 2595 g och 44 cm lång.
Det finaste jag sett..




dagen innan förlossningen





Inte ens 18 år fyllda var vi en liten familj och Julia en del av oss.

Bestämd har den lilla damen alltid varit men under åren har hon gått från att ha varit en liten busig unge, till en blyg tjej som ofta ville vara själv och vidare till den starka unga kvinna med stor portion humor  hon är idag.
Julia har skinn på nästan och kan säga ifrån, men hon har en otrolig värme, hon är en mycket god lyssnare och hon har mycket god hand med människor.
Barn älskar henne fast hon säger sig ogilla dom. En tuff utsida men med den varmaste insida jag vet.
Julia har fått gå igenom saker man som barn inte ska behöva utstå. Hon har mist sin morbror och hon har fått se både sin mamma och sin pappa bedrövade av sorg. Hon har fått ta farväl av nån som stod henne mycket nära i en kyrka en solig höstförmiddag.
Hon har vågat sörja med oss och hon har lärt sig att livet kan vara grymt och orättvist men viktigast av allt har hon lärt sig att uppskatta de positiva sakerna i livet och hon har lärt sig känna tacksamhet för dom som finns kvar.
Jag är så otroligt stolt över min stora tjeja och vlken fin människa hon håller på att bli.

Grattis på din 14 – årsdag Julia. Jag älskar dig!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar