fredag 15 juni 2012

Skolavslutning

Idag var det dax för Julia och Jacks skolavslutning.

Jag kommer så väl ihåg känslan när man själv skulle slutade skolan.
Jag och mamma köpte alltid avslutningskläder i god tid och jag fick aldrig använda dom innan så det var så spännande att äntligen få ta på sig dom fina kläderna.
Jag minns hur förväntanfull man var dagen innan.

Jag minns oxå att vi alltid efteråt åt jordgubbstårta.
Min mamma bakade det aldrig själv ( vad jag kan minnas) utan tårtan bjöd fritids på. :-)

Julia slutar nu 7:an vilket betyder att vi som familj haft våra egna traditioner i 7 år.
Jag bakar alltid en jordgubbstårta som vi äter efter kyrkan och det gjorde vi även idag även om det blev på ett nytt sätt i år :-)

Jag fick inte närvara på högstadiets avslutning ( för dottern ) så det blev bara Grebo kyrka och idag var jag där själv då Johnny solar sig i Turkiet och kommer hem först i morrn.

Vackert som vanligt och det föll en del tårar. Både för att det var så vackert men oxå för att känslan av att vara i en kyrka igen drog mig tillbaka till September och vårt sista farväl till Niklas.
Jag var inte riktigt beredd på den reaktionen , men det gick ändå bra.

Efter Grebo hämtade vi Jullan i Åtvid och handla och hängde i möbelaffären en stund i väntan på Julia sen åkte vi hem så jag hann jobba lite och samtidigt njuta lite av solen.

Em har varit helt perfekt och på kvällen var det dax för en tur till Grebo igen och lämna av Julia.
Spenderat timmar i bilen idag men nu vad gör det när barnen är lyckliga och det är sommarlov!!!

Jag saknar min blonda donna massor, och idag fick jag ett telefonsamtal från henne. Hon har det kanon i Spanien och berättade att hon laddade upp för Sverigematchen med fotbollströja och blå bandana.
Jag ser fram emot bilderna när dom kommer hem :-)

Nu har jag precis tagit en långpromme med min fina fruga och vi hann uppdatera varann på allt viktigt sen i förrgår och avhandla andra viktiga ämnen  :-) och nu myser jag med Jack framför fotbollen.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar