torsdag 21 juni 2012

Att ta vara på tiden

är väldigt viktigt för mig och just därför får jag så mycket gjort.

Idag hämtade jag Clara på dagis och åkte till Niklas grav med blommor och på vägen hem från kyrkogården så tänkte jag på allt jag skulle vilja hinna göra idag , en kväll då solen skiner och det är en ledig dag i morrn.

Jag ville hinna vara i solen, jag ville hitta på nåt som Clara tycker är kul, jag ville motionera och vi behövde äta.
Det tog några minuter men så fick jag ihop det:

Jag drog på mig träningskläder och satte Clara på sin cykel och så sprang jag och Clara cyklade till braskens bro där vi käka mc donaldsmat ute i solen.
På hemvägen stannade  i nya lekparken i Johannelund och lekte.
Clara var så duktig. Nästan 8 km cyklade ungen totalt utan att gnälla. Det är min tjeja det!

När vi var framme vid braskens bro mötte jag ett par med en hund och tjejen sa: var det inte du som sprang i ekholmen nyss?
- Jo sa jag
Shit va duktigt och vilken duktig tjej du har .

Sånt gör en glad :-)

Nu är vi trötta i benen båda två men mätta i magen :-D
















2 kommentarer:

  1. Guuud vad du och Clara var duktiga, inte illa att få in både nåt gott att äta, motion och lite lek på en och samma gång. Vad fint du har skrivit om midsommar och Niklas, och härliga foton från tidigare år..... Jag hoppas han har en underbar midsommar i himlen, att han ser ner på er och är med er och skålar en dag som denna. Hoppas ni alla kan njuta av denna dag, trots sorgen och saknaden efter Niklas. Ha en underbar sommar.
    PS! Vad fint ni gör vid graven hela tiden, brukar åka dit då och då, det är så fint och rofyllt där. Många kramizar till hela familjen från Jennie Palmqvist Bertilsson

    SvaraRadera
  2. Hej Jennie!

    Tack för dina fina ord.
    Midsommar blev en härlig tillställning och jag är säker på att Niklas log när han såg hur trevligt jag hade. :-)

    Va roligt att du besöker Niklas grav och att du tycker om hur vi sköter den.

    Ha det jättefint!

    Stor kram

    SvaraRadera