torsdag 5 april 2012

Livets val

Ja nu blir det sådär seriöst igen.
Högt och lågt här inne i en salig blandning :-)

Jag är en sån person som funderar mycket, ibland för mycket kanske även om jag under åren blivit bra mycket bättre på att inte älta och se tillbaka för mycket.

Dock tänker jag ibland på de stora valen man gjort i livet.De valen som gör att man står där man är idag.

Mitt första och kanske största ( och även bästa)  livsavgörande val var när jag och Johnny 17 år gamla blev gravida.
Att det skulle gå bra var jag helt säker på. Det fanns inget alternativ.
Just det valet är ju en stor del bidragande till den person man är idag.
Jag bestämde mig då för att kavla upp och köra och jag visste att det skulle va tufft, inte just att få barn och ta hand om ett barn, det var bara roligt, utan att få försvara sitt val och hantera alla myndigheter och alla människor med förutfattade meningar som antog att man var dum i huvet bara för att man var ung.

Nä, tack ni alla er bittra kärringar som gjorde att jag fick lära mig hur man bemöter andra människor och hur jag aldrig nånsin ska bli.

Vidare i livet gör man ju val både privat och arbetsmässigt.
Jag valde att säga upp en fast  tjänst i kommunen för att testa på att arbeta på ett callcenter.
Tanken var att  jobba lite extra tills jag kom på vad jag ville jobba med..
Nu är det dryga 9 år sen och idag är jag Platschef på samma företag.

Valen i kärleken då... Vissa val bättre än andra kan man ju summera det som.
Jag har lärt mig mycket av alla mina förhållanden och jag vet nu precis vilka egenskaper jag uppskattar och vilka jag känner att jag klarar mig utan :-) .
Ibland kan man ju känna, va fan gjorde jag så för?
Såhär efteråt så gjorde ju just det valet att jag står precis där jag gör idag.
Allt har ju en mening.. och så är det bara du själv som ansvarar för att göra nåt bra av varje situation.
Så ser jag på det..

Jag , precis som alla andra kommer ju ställas inför fler livsavgörande val framåt, och jag är säker på att min guide där på andra sidan redan är trött på min bror Niklas tjat och att han lägger sig i, för jag är säker på att Niklas gett sig fan på att jag ska få ha det bra nu, precis som jag kämpade för honom när han fanns med oss här. <3

4 kommentarer:

  1. Du är så klok du :) Och jag känner att jag tar med mej ett par av de där tankarna på vägen, kan jag behöva nu. Så tack fina du, kramar!

    SvaraRadera
  2. Va kul att du känner att du kan ha nån användning av mina grubblerier ;-)
    Kommer gå finfint för dig och om ett tag kommer du se tillbaka och tänka, att det där blev ju rätt bra ändå.
    Det är jag övertygad om.

    Kram gumman

    SvaraRadera