onsdag 11 april 2012

8 månader utan Niklas

Sommaren gick snabbt över till höst, hösten till vinter och nu är det vår.
3 årstider utan Niklas snart avklarade. En kvar, den vackraste av som alla: Sommaren.

8 månader är så lång tid, men att förstå att Niklas varit borta så länge är svårt för hjärnan.
Att han inte ska vara med när det blir sommar är ofattbart.

Det jag saknar mest med Niklas är hans skratt, hans spontanbesök, hans telefonsamtal, hans många sms, våra resor på sommaren och så mycket, mycket mer.
När jag hör en bra låt på radion ser jag Niklas dansa framför mig. Han hade en sån taktkänsla. Det va skitkul att dansa med honom och han älskade verkligen bra musik.

Det saknas alltid en i bilen när vi åker till mamma och hälsar på, en runt bordet vid helgmiddagen hos mamma, vid alla högtider, och i vardagen.
Telefonen är så tyst utan Niklas samtal och hans alla sms.
Vi pratade om allt. Han censurera aldrig nåt, utan jag fick höra alla detaljer om allt, högt och lågt.
Det är så konstigt att de inte finns längre.

Det är också tomt utan allt det där jobbiga. Att ta hand om Niklas var en del av livet och nu är det så tomt även om det är en viss lättnad att han slipper lida mer.
Jag har inga problem att fylla min tid men det ändå som att nåt alltid saknas. HAN saknas.

Ibland när jag är bland folk kan jag tro att jag ser honom,, fast jag vet att han är död. Jag har ju själv sett det,klart och tydligt,  men hjärnan spelar ändå spratt ibland.

Att Niklas inte finns mer är efter 8 månader fortfarande tungt.
Jag kunde nog aldrig föreställa mig hur det skulle kännas även om jag och Niklas pratade om döden vid flera tillfällen. Jag viftade alltid bort det: Sluta för fan prata sådär, för mig mig fanns det aldrig som ett alternativ. Jag trodde aldrig han skulle fullfölja det.
Hjärnan kan inte tänka så långt, det är helt omöjligt.

För en tid sen satte jag mig och gjorde ett lååångt inlägg om Niklas.
Det hittar ni här om ni vill läsa.

Snart är 8 månaders dagen över och vi blickar framåt mot en ny årstid där vi förhoppningsvis kommer få uppleva mycket fint och skapa nya minnen och även om Niklas inte är med rent fysiskt så är jag säker på att han är med oss ändå <3

Älskar dig Niklas !

2 kommentarer:

  1. Dina inlägg är så fina och uppskattade om Niklas, varje gång jag läser faller en tår, en tår jag vill ska falla för jag vill aldrig glömma denna fina kille även att sorgen gör ont att han inte finns mer.
    //Bonus Anna

    SvaraRadera