måndag 19 mars 2012

Konstaterande..

För att göra dom tre inläggen om barnen krävdes det en hel del rivande i fotoalbum och letandes bland filer på datorn.
Efter många timmars jobb med detta konstaterar jag att:


  • Jag är inte 20 år längre ( märkligt)
  • På sommaren är man brun, det är man INTE nu.
  • Man är verkligen inte så fördelaktig utseendemässigt när man precis fått barn ( och uppenbarligen så hänger detta i några år efter)
  • Barnen börjar verkligen bli stora..

När jag gått igenom 12 000 elektroniska bilder och bläddrat i ett 15- tal album så konstaterar jag att jag har hunnit med en hel del för att va 31 år ( ja snart 32 då.. )

Jag har levt 2 längre familjeliv i dryga 8 resp 6 år och jag har också fått se hur det är att klara mig helt själv.
Att misslyckas en gång är ganska accepterat, men att separera ytterligare en gång var tufft på många sätt.
Främst var det givetvis ett stort misslyckande och en stor sorg.
Alla vill ju leva med sina barn jämt.
Att efter att ha varit sambo i 8 och sen 6 år för att sen leva ensam var en stor omställning.
Det tog lång tid att vänja sig men på vägen från 2010 tills nu  har jag fått uppleva både glädjeämnen och stora sorger men det tillsammans har ju gjort att jag står här nu riktigt stark och bra mycket klokare.
För varje misstag har man ju lärt sig nåt. Det är väl det som är livet..
Undrar om man nånsin blir fullärd :-)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar