fredag 3 februari 2012

inte mycket att hänga i julgran..

Nä idag är ingen bra dag. Tur den snart är slut..

Kände igår kväll att nacken och ryggen inte mådde så bra.
Brukar räcka med lite extra muskelavslappnande och så kör jag på som vanligt men inte den här gången tyvärr.
Gick upp 05.15och skulle till gymmet tänkte jag men det va fysiskt omöjligt då smärtan va så stark att jag mådde illa.
Blev ett besök på Centrumkliniken och det är antingen inflammation i 3 muskelfästen eller så är en disk av i ryggen. Musklerna hade spasmer och var stenhårda i hela nacken ner till höger skuldra i en triangel.
Dubbel dos av medicinen och ingen träning :-(
Hatart!!!!

Positivt va iaf att jag fick lämna in "Uffe" på verkstan efter läkarbesöket  idag så nu är kupé filtret bytt och bilen luktar gott igen. puhh..

Jobb några timmar och det va tungt idag med värken. Många möten och hann tyvärr inte med det jag skulle men det får bli nästa veckas projekt.
Hämtade Uffe på Rejmes och åkte sen till Niklas grav vid 16 och tände ljus.

Ett snabbt stopp på ICA och hitta där plocksallad för 10 kr / hg. perfekt ju!!! Det blev min middag som intogs i sängen där jag spenderar resten av kvällen ihop med värmedyna, värktabletter och kattfan.

Nedervåningen är totalt inplastad och på söndag ska det bli klart. Ser fram emot att få ordning och få fint och att få köpa lite mer nytt :-)

Pratat med min mellanälskling Jack som är hemma sjuk ho sin pappa. Förkyld, astma och hängig som många andra nu. Stackarn! Saknar dom alla 3 massor.

Räkor, kräftor, ägg och vattenmelon :-)

Fler som gillar skaldjur
Om exakt en vecka kommer nästa stora prövning,,,
Niklas födelsedag. Han skulle då fyllt 29 år. Min älskade fina lillebror.

Vi vet att den dagen kommer bli tung men vi har valt att följa Niklas sista önskan och vi kommer istället för att låta sorgen ta över, försöka göra den dagen till nåt bra.
Vi kommer givetvis besöka graven och tända massor ljus och ett nytt blomsterarrangemang men sen kommer vi åka till Niklas Favoritresturang Ming och äta middag hela familjen, jag, barnen, mamma och Crister, pappa och Eva, Jennifer och Anna och Erik.
Niklas kommer va med oss och han kommer le med oss..

Litet axplock av bilder på familjen från hårddisken.

På Jacks fotbollsmatcher

Niklas och jennider Midsommar 2009

jag, Niklas och Anna Juni 2006

Niklas och Erik 2009 tror jag

Eva, pappa och Niklas

Med Anna på krogen :-)

I Danmark sommaren 2009

Stureforsbadet 2010

Öland 2010

Öland 2010

Niklas med Jullan och Jack 2010

Niklas , jag och Clara 2010

Kolmården 2010 
Härliga minnen.

Trevlig helg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar