fredag 20 januari 2012

Back in 1995

Jullan är ju 14 år snart och hon börjar nu bli stor och självständig och har börjat va mycket med kompisar och "ränna ute" på kvällarna. Helt normalt såklart..
Men nu är jag ju tonårsmamma,, och det är fan inte lätt.
Hur lägger man sig på en bra nivå, hur mycket ska man lägga sig i. Hur får man sina barn att faktiskt känna att de kan lita på en till 100% och att de alltid måste va ärliga.
Jag tycker det är en fördel att va ung tonårsmamma för jag har det färskt i minnet och min mamma påminde mig nyss om många av de härliga sakerna som jag utsatte min egen mamma för som tonåring :-)
Jag kommer ihåg det mycket väl och jag kommer ihåg att jag själv tyckte hon bara tjata och oroa sig i onödan.. förmodligen det min egen dotter tänker precis just nu när jag ringt och tjatat på henne.

1995 var jag 15 år och jag träffade då Johnny, Julia och Jacks pappa. Som tonåring trodde man ju att man va odödlig och att allt bara skulle ordna sig.
Det va mycket fest, det var rökning, jag sov borta mycket och ibland ringde jag inte ens och sa vart jag var.. Mamma berätta nyss om när hon kl 04 en lörd morgon jagade rätt på min fd svärmors nummer och väckte henne för att kolla om jag sov där.. vlket jag som tur är gjorde.
Det fanns ju inga mobiler då så dom fasta telefonerna va ju enda sättet att kommunicera och jag valde uppenbarligen att inte ringa när vi ramla hem vid 03- hugget.
Jag tror jag tänkte att jag inte ville väcka mamma men nu när jag själv är tonårsmamma förstår jag mammas oro. Till Julia säger jag: Ring när som helst och ljug aldrig. Säg sanningen så löser vi allt. 

Om jag är hispig så är Johnny 100 ggr värre. Han kommer få en hjärtattack innan Julia blir 18 :-)

När tankarna till 90-talet dök upp letade jag upp lite foton.. Alla i album och jag saknar scanner så det blir riktigt dålig kvalité men jag bjuder på lite härligt 90-tals Lina :-D
Vad hände egentligen? Vart tog åren vägen???? :-)


Jag och Sandra nykvarn.. Fest

Jag i flickrummet med thévin såklart

Fest hos P

Klassfest 9A hos Coffe

Jag och Thomas

Mamma, Niklas och Håkan.

Jag och Johnny 1995

Carro och Jag 1995

Mot munkengår´n

I Hallmare med Fia

Med Carro 1994
Jag och Åsa

Ja.. ni kommer väl ihåg dom roliga pratbubblorna..


 Åh herregud, Ja det var tider det..
3 år senare var jag mamma till en liten liten tjej .

Jag med Jullan i magen våren 1998

Stolt mormor

Aug 1998

Ja nu åker albumen in i bokhyllan igen.

Trevlig helg!!!!







2 kommentarer:

  1. WTF!! Hide it very well dear ;) Nävars kul å se, det var tider det. Och som sagt vart fasen tar tiden vägen?? Kramar!

    SvaraRadera
  2. Det va bekymmerslösa tider och kul hade vi :-). Tur vi även som gamlingar kan ha lika kul :-D Kram

    SvaraRadera