fredag 30 december 2011

Året 2011

Snabbt går det och snart är det dags för nytt år.
Jag tyckte att 2010 med allt det året hade i bagaget var ett riktigt tufft år och jag skålade in 2011 med förhoppningen att det skulle bli ett riktigt bra år.

Med facit i hand har jag haft många bra händelser...men 2011 har varit det tuffaste året jag upplevt hittills. Att mista Niklas var inte bara ofattbart utan det gjorde också att all sorg man tidigare känt fick en helt ny dimension.
Att Niklas död och den sorg som följde detta, blir det som speglar 2011 mest är oundviktigt, men det har också hänt mycket annat 2011.

Jag har:

  •      Rest runt i Sverige både i jobbet och privat och sett mycket nytt
  • ·         Ändrat livsstil och byggt upp en helt ny kropp som orkar bra mycket mer och mår mycket bättre.
  • ·         Firat 30 –åriga vänner
  • ·         Fått uppleva Turkiet igen, denna gång med mina barn och Johnny.
  • ·         Opererat mina ögon och fått en perfekt syn
  • ·         Fått uppleva otaliga fotbollsmatcher med min son i ur och skur.
  • ·         Spenderat en sista sommar- vecka någonsin  ihop med familjen och Niklas på Öland.
  • ·         Samlat gamla vänner och haft en sjuhelvetes fest till 05.30 i sommarvärmen
  • ·         Upplevt kärlek och förlorat den igen.
  • ·         Fått fira min farfars 80-årsdag
  • ·         Lärt känna mig själv på ett helt nytt sätt och lärt mig uppskatta ensamhet och den tiden jag har med     barnen själv.
  • ·         Fått nya utmaningar i jobbet.
  • ·         Fått lära känna min pappa på nytt, en närvarande pappa som finns där för sina barn och barnbarn.
  • ·         Fixat en Jul utan min bror
  • ·         Fått fler gråa hår och rynkor jag aldrig tidigare sett,( vilket resulterat i många svindyra cremer.)
  • ·         Fått nya vänner och tappat några gamla.
  • ·         Ihop med bonussyster firat in vår gemensamma lillasysters 18 årsdag.
  • ·         Välkomnat ännu en vår på altan ihop med min fina vän Sissela.
  • ·         Lärt Clara cykla
  • ·         Gjort ett gästspel som rökare i 6 veckor då Niklas dog sen den 28/9 inte tagit ett bloss. Tom slutat   feströka 
  • Blivit ensam ägare till mitt och Mackes hus
  • Lärt mig av mina misstag..
och mycket mycket mer.,,,

Jag väljer att låta en hel hög med kort huller om buller  representera året som gått :-)



















































































































2 kommentarer:

  1. Jag kommenterade här förut, men det verkar inte ha gått igenom.

    Ville mest säga att det var en himla fin årskrönika!

    SvaraRadera