torsdag 13 oktober 2011

Livet.

Jag tror att när man är med om en sån grej som jag och mina nära och kära gått igenom nu på sistone, så ser man livet på ett helt nytt sätt. Inte så konstigt såklart., .
Många har kommit till mig eller skrivit till mig att jag med hjälp av facebook,bloggen och min och familjens öppenhet angående Niklas död och alla steg efter den har hjälpt dom i sin sorg och även fått dom själva att se på livet med helt andra ögon och uppskatta det man har på ett helt nytt sätt.

Det gör mig väldigt glad att höra det och det betyder mycket och givetvis påverkar den här situationen även mig.
Jag har alltid varit rationell och både i arbetet och privat försökt att inte lägga fokus på skitsaker utan att reda ut situationen snabbt och smidigt istället. Det är nåt som jag blivit ännu bättre på nu. Jag grubblar inte heller över småsaker eller lägger nån energi på att irritera mig över saker jag inte kan rå för i samma utsträckning som förut. Jag sållar mer.

Jag uppskattar också min familj  på ett helt annat sätt. Man lär sig att man ska inte bara säga att vi måste ses, utan man måste ta tag i det och faktiska avsätta tid- DET har jag blivit bättre på.
Vi i familjen håller ihop på ett helt nytt sätt och hittar nya sätt att umgås på.
Tiden man har med barnen är otroligt värdefull och jag njuter verkligen av det vi gör.
Jag uppskattar också Peter på ett nytt sätt. Man tar inget eller ingen för given.

Vännerna är ju också en viktig del av livet. I den här situationen har många visat nya sidor. Många ytliga vänner har visat en enorm omtanke och ett otroligt engagemang och det har betytt mycket.
En del vet inte hur de ska bete sig och backar istället. Det är också ok. Det finns ju inget rätt eller fel.
Vi lever alla hektiska liv med massor jobb, familjepussel och allt annat som ska funka men ett telefonsamtal, ett sms eller ett mail räcker och värmer gott.
De som är de närmsta har fått stå ut med en förändrad Lina som inte orkar med det sociala på samma sätt som innan, men ni är underbara som står ut och som fortsätter höra av er.

Så alla nära och kära. jag tycker om er väldigt mycket :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar