måndag 3 oktober 2011

Födelsedag och helgen

Oj va fort den gick men jag har haft en jättebra helg och fått massor gjort.

Fredagskvällen spenderades först en stund på golfbanan med Peter ( jag går bara med som sällskap ) och sen framför TV:n med trötta lite svullna ögon.




Sen var det dags för den första högtiden sen Niklas lämnade oss,, Min födelsedag.
Jag fyllde ju som tur va så ojämt det går,,, 31 år så det va ingen brakfest i år utan bara familjen och släkten.

Vi startadefödelsedagsmorgonenn med en långpromenad i hackefors och fortsatte med att ihop med mamma och Christer handla lite blommor och besöka Niklas grav. Kändes viktigt att göra det på min dag..
Där var det riktigt vackert och som oftast när vi är där sken solen från en blå himmel.
Lite bilder från dagen . ( operationen gör att jag inte får bära smink på en vecka.. )

Hårfix framför spegeln

den osminkade sanningen..

Hos Niklas

Ljuständning

Jag mamma och Christer

jag och min fina!
Sen på em kom släkten med paket och vi åt god smörgåstårta och drack lite bubbel och vin och sen cupcakes och kaffe och umgicks i några timmar.
Även frugan kom med fina paket och lite kramar. :-)
Min dessert

Släkt :-)
Julia, Jennifer, Linnéa och jack
Fint armband
Linnéa som precis lärt sig gå :-)

Kvällen spenderades sen med god mat, och film efter en lång dag .
En jättefin och bra födelsedag med många skratt men med en saknad efter lillebror.

På söndagen satte vi klockan för att hinna med alla saker jag hade planerat åt oss :-)
Vi började med veckohandling i Ekholmen, sen en tripp till ikea för att anväda födelsedagspengar till lite shopping av basplagg.
Blev 2 par jeans, lite tröjor, linnen och tights till hösten och lite krafs inne på Rum.
Efter shopping käkade vi upp resterna från kalast dvs smörgåstårtan.

Eftersom det är motionstävling på jobbet var det sen viktigt att komma ut på en riktigt lång promenad då jag inte får träna första veckan efter operationen så en långtur i Tinnerö blev det på em.
Det är så vackert där ute och skönt att gå på lite annat underlag än asfalt ibland.

Söndagspromenix
i kohagar..

<3
Nu är det nya vecka och nya tag.

Vi startar veckan med att jag kommer få hämta hem en riktigt prickig liten unge som fått vattkoppor ..Igår kväll hade damen fått 12 prickar och i morse fick jag meddelande om att det nu var snarare hela ungen som va full av prickar.
Stackars lilla miní-ungen :-S.
Det blir och kasta om alla veckans planer och möten, men det som lilla ungen kommer tycka är värst är att hon missar simskolan på onsdag. :-S


Ha en fin måndag allihop!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar