torsdag 6 oktober 2011

8 veckor..

har det nu gått sen Niklas lämnade oss.. En torsdag.. Undrar om torsdagarna alltid kommer va speciella eller om man till slut vänjer sig..

8 veckor var det också sen jag va på gymmet..
En kropp i chock klarade inte av att träna och orken fanns inte heller efter 4 veckor som först var mitt mål,då kroppen fortfarande va för svag, utan 8 veckor blev det nya målet och det fixa jag!
Jag fixa också att sluta röka efter 7 veckors tillfälligt rökande. Nu har det gått 11 dar och det är inga som helst problem. Skönt!
Att bryta vanor samtidigt som man dörjer är svårare än vad man tror..

Hur man sörjer och hur man tar sig framåt är ju individuellt men jag har försökt lyssna på kroppen och därefter sätta upp rimliga mål.

Idag på gymmet när träningskläderna åkte på kändes dom för stora och vågen bekräftade att sorgen satt sina spår även viktmässigt. Minus 4 kilo sen sist jag va där och då har jag säkerligen lagt på mig några kilo nu den senaste tiden.
Vikten är inte det viktiga men nu ska det byggas på lite muskler igen så kroppen orkar hänga med ett par år till.

Idag har det annars varit en intensiv dag. Uppe tidigt och jobba hemma i soffan. Telefonmötena bytte av varann fram tills lunch och det är otroligt mycket på jobbet just nu och jag hadeverkligen behövt va där, men som tur är går mycket att lösa via tfn och datorn och jag har tur som har Julia och Jack hemma ( studiedagar torsd och fred) så de hjälper till med Clara lite.

Sen på senare delen av eftermiddagen fick jag frisedel en stund, Jullan blev mutad av mormorn med timpenning om hon va barnvakt så jag fick en kort stund hos Pierre med lite ny färg och sen en timme på gymmet.

Väl hemma blev det pannkaks-stekning och där hade jag hjälp av båda dom små :-) Pannkakssmeten blev perfekt. Dom har talang dom där två :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar