lördag 10 september 2011

lördag...

Nu har dagen vi länge fasat för förbi och den blev så underbart fin, men också otroligt tung.
Tack alla ni som gjorde dagen till en så bra dag det gick.

Mer om begravningen kommer.. men inte idag.Idag orkar inte huvet riktigt mer.

Idag har det busats i busfabriken då Noah hade kalas idag och samtidigt kämpade Jack på fotbollsplanen med mamma och Christer som sällskap.
Vi har oxå besökt Niklas grav och tagit lite mer kort.

Orken finns inte riktigt idag så kvällen har varit väldigt lugn med tvätt och städ .
Att orken tar slut så fort beror givetvis mycket på sorgen och saknaden och allt man jobbar med känslomässigt men även på att lusten att äta inte finns och energi behövs verkligen, men jag tvingar i mig lite i taget och det går ändå framåt. Att kilona rasar syns på kläderna och i spegeln, men jag tror att matlusten snart kommer åter.

Idag när begravningen är över infinner sig nya känslor, en ny tomhet förmodligen beroende på det moment man igår gick igenom.
Jag har ju varit så upptaget med allt praktiskt så att ta tag i dom riktiga känslorna är inte lätt.

Tänk om man bara skulle få en enda dag utan den här tomheten så att man kunde återhämta sig för att sen köra på igen. Tyvärr funkar ju inte livet så, det finns ingen paus-knapp och man måste igenom den här sorgen varje dag, varje timme och varje minut.

Det kommer nåt gott ur allt ont sägs det och så är det säkert.
Det vi i familjen direkt omedelbart efter Niklas död gjorde var att öppna oss för varann på ett annat sätt och vi har alla kommit varann närmare.
Niklas, jag är övertygad att du ser hur hårt Pappa sliter med att ändra sig och hur han stöttar mig med barnen och att han öppnar sig känslomässigt , hur han numera hör av sig och prioriterar annorlunda.
Det är stort och jag tror du ler när du ser det.
Även vi andra är annorlunda mot varann och vi har funnit en helt ny kontakt mellan oss allihop.
Och viktigast av allt, vi uppskattar varje minut vi har med de vi älskar .

Det gör också att man ser på saker med nya ögon. Det som förut var ett problem är idag en bagatell.
Jag lägger ingen tid på skitsaker och onödiga bråk. Livet är för kort för det.

Ta vara på varandra !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar