fredag 30 september 2011

En ny värld

Ja nu har en ny värld öppnat sig :-) Jag SER!!!!

Igår var det dags för den efterlängtade laseroperationen.
Efter att inte ha rökt på 4 dygn va nerverna trots detta relativt ok men lite pirrigt var det .

Peter hade tagit ledigt och följde med mig dit. Först lite undersökningar där jag fick ok på allt, sen lugnande tablett och några minuters väntan innan det va dax att lägga sig på britsen.

Då det blev strul med min operationstid och den ditflugna kirurgen inte hade rätt utrustning på plats så blev jag uppgraderad till en FS LASIC vilket innebär en modernare och smidigare metod som främjar läkningen och därmed kostar dryga 11 000 kr mer men jag fick den till samma pris :-)

Operationen gick bra men jag tappade färgen och blev yr under ingreppet så de fråga om vi skulle ta paus men jag ville få det klart så vi körde och det tog nog inte mer än 7-10 min och sen var det klart.
Var bra katig när jag la mig i vilrummet men det tog inte många minuter innan värken från helvetet kom. Det brände nåt enormt i ögonen och även fast jag blundade var smärtan sjukt svår att hantera.
Peter mötte därför en rätt yngklig tjej som fick ledas med solglasögon och jacka på huvet för att jag va så ljuskänslig och tårarna rann fast det bara gjorde ondare då.
Resan hem var väldigt lång men när jag fick landa i ett kolsvart rum hemma blev det något bättre.
Jag och Peter räknade ner timmarna för 4 h svår smärta skulle man ha sen skulle det försvinna.
När jag frågade första gången hur långt det va kvar och han svarade 3 h så va inte livet så kul, men timmarna gick och till slut släppte det.

Peter hämtade mc donaldsmat vid 13.30 och efter det försökte jag få upp ögonen och även om det va tufft och jag bara fick upp ett öga i taget så såg jag klart och tydligt och framåt 17 så hade jag båda ögonen öppna.
De var rejält svullna men fan va underbart!!!

Vi tog en liten tur till Tornby på kvällen och hade sen soffhäng innan de snygga skydden skulle på inför natten.
Det här sällskapet fick Peter igår :-)



Idag har jag varit uppe tidigt och jobbat och sen varit på återbesök på Memira.
Stannade till vid Niklas grav på vägen hem med.

Nu mer jobb sen blir det några timmar med minsta damen som jag får låna en stund innan hon ska till mormor.Pappan skulle iväg idag så minstingen ska få va med mormor vilket är mkt efterlängtat.

Imorrn är det min födelsedag. Märkligt. Har nästan glömt bort det mitt iallt som händer.
Jag fyllde ju 30 förra året så jaghar ju iofs slutat fylla år nu ... :-)

1 kommentar:

  1. Att göra en operation och skära i ögonen är lite scary tycker jag :-) men de senaste åren har det blivit mycket säkrare och alla känner vi någon som opererat ögonen. Men du, om du tagit beslutet att operera och har 30 lax över att spendera så kan jag rekommendera att du jämför alla priser och behandlingar på www.alltomogonlaser.se och sedan boka in alla gratis förundersökningar som ni kommer över - vilket inte är så svårt då nästan alla kliniker har gratis förundersökningar. Vet inte om detta hjälper er men lycka till!

    SvaraRadera