tisdag 26 juli 2011

en dag på landet

Snacka om att man vänder på dygnet när man har semester. Ställde klockan på 9 men kom inte upp förens klockan var 9.30..

Idag hämtade vi upp lillebror och tog en tripp till mamma och Crille för en heldag på landet.

Vi började dagen med fika

Jack älskar att va med på kort :-)

Och så fortsatte jag dagen med städning av bilen invändigt och Christer tog hand om motortvätt, oljebyte och påfyllning av all skit som ska fyllas på :-)

Min  Uffe

Jag och Christer tog sen tag i det jag skjutit upp i så många år... alla barnkläder jag gömt hos mamma..
Jag har så sjukt mycket kläder, många hela 13 år gamla från Julia som jag inte ens använt till övriga barn men som jjag av nån anledning skulle spara.
Jag har massa lådor hemma med men hos mamma fanns en hel del och nu var det bara att bita i det sura äpplet och köra..

Clara va såklart behjälplig och provade bebiskläder..

Här trodde jag det skulle va slut men då hämta Christer 7 kartonger till..



Men till slut var det slut och myrorna kommer få väldigt mycket kläder inom kort..

Mamma bjöd sen på jättegod hemgjord pizza och efter den tog jag med mig Julia och mamma och följde med Niklas, Henza och Jossan ut i kantarellskogen

laddat gäng

trötta fötter efter 1.5 h i skogen

nöjd lillebror :-)

Jag, Julia och mamma gav upp efter bara 1.5 h men resterande gäng kämpade i 4 h och fick med sig en påse hem iaf :-)

Jag och barnen kom hem vid 19 hugget och gjorde då räkor i het sås som middag.

Vid 21 tog jag med mig Jack på en 4 km runda. Underbart skönt ute

Jacken på inlines

härlig sommarhimmel
Nu lite egentid framför tv:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar