lördag 25 juni 2011

Midsommar

Ännu en midsommar är över. Denna midsommar spenderades som alla övriga de senaste 11 åren hos mamma och Christer i gammalkil.
I år saknades många man tycker om men vi fick också lära känna nya bekantskaper.
God mat och dryck och vädret höll sig helt ok med moln, sol, men bara några få stänk regn.
Förra året badade vi i poolen, men det var inte aktuellt i år..

Vi körde såklart den obligatoriska 5 kampen och sen spel fram på senare delen av kvällen ( jag vann för övrigt )
Jag tog mig mig Clara och gick och la mig straxt innan midnatt. Efter diverse bråk mellan barnen vart alla skulle sova somnade vi runt 01- hugget.

Vaknade först 10.30 ( snacka om sovmorgon) och började dagen med en joggingtur för att sen hjälpa grannen göra bröllopstårtor då vi blivit inbjudna till vigsel senare på em.

15.30 skulle bröllopet starta men det blev lite försenat då prästen hade tagit fel på dag :-)
Solen sken på brudparet och jag tjöt i sedvanlig ordning hela vigselakten.
God mat serverade innan jag och Julia åkte hem medans Jack och Clara stannade kvar en natt till hos mormor och Christer.

Jag och Jullan har haft mys i soffan nu . Välbehövligt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar